Proč bychom měli bojkotovat americké výrobky

Donaldovi Trumpovi se zbláznily čakry. Slíbil, že zajistí mír ruského napadení Ukrajiny. Každého s alespoň trochou svědomí a morálními hodnotami si asi nedokázal představit, že kvůli tomu obětuje napadenou Ukrajinu. Obklopuje se psychopaty a nachází jednodnuchá řešení na složitá řešení. Započaté obchodní války plné 25% cel nás posouvá desítky až stovky cel nazpět – merkantilismus.

My jako Evropa se musíme dát dohromady a dát najevo, že jsme silný soupeř v obchodních i vojenských záležitostech. Vlastně Donald Trump dělá velkou práci pro stmelení Evropy a posílení pozice a důležitosti Evropské unie. Kdo kromě tupých chcimírů může dnes říct, že by nám bylo lépe jako samostatnému státu, když by nás každá větší země zradila při první příležitosti jako USA nyní Ukrajinu.

My jednotlivci máme volbu

Co můžeme udělat my jako jednotlivci? Sice nenakoupíme jaderné zbraně nebo neuvalíme reciproční clo na USA. Jako jedinci máme ale tu možnost vést obchodní války každý den. Našimi rozhodnutími, za co budeme utrácet naše peníze. Zda budeme podporovat evropské značky a majitele, nebo americké, nebo čínské. Malá rozhodnutí, která ve velkém měřítku mohou hodně změnit. Místo Pepsi a Coca Coly si kupme Kofolu nebo Fritz kolu. Místo Levi’s sáhněme po Hugo Boss. A místo Youtube se podívejme na Dailymotion.com.

A i dominantní Google má evropské alternativy. Francouzský vyhledávač qwant.com je překvapivě velmi dobrou alternativou i pro hledání v češtině. Hledáním evropských alternativ se zabývá rakouský projekt European-Alternatives.com. I Evropa má totiž co nabídnout a měli bychom si sami pěstovat vlastní technologické a brandové hegemony a trochu oslabit ty americké. Více asi udělat nemůžeme.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru