Vzpomínám si, kdy jsem začínal s LinkedIn asi někdy v roce 2014. V tu dobu jsem vnímal tuto síť jako prostor, kde se střetává nabídka s poptávkou pracovního trhu. Osobní výkladní skříň na způsob životopisu v kultivovaném prostředí, které je oproštěno od klasického názorového balastu sociálních sítí.
Vnímal jsem tuto síť maximálně jako možnost prezentovat pracovní projekty, sdělení firem, fotky z veletrhů a současné trendy v oboru. Zkrátka komunikační mantinely, které bych očekával u pracovního pracovního pohovoru, v němž také nebudete zmiňovat prkotiny z osobního života.
Jenže začátkem roku 2025 vypadá tahle síť úplně jinak. Proměnila se na Facebook, kam lidé sdílejí, jak byli na běžkách, sami v divadle nebo jim přišel nějaký newsletter od H&M, kde jim oznamují, že jim byly smazány věrnostní body ke konci roku. LinkedIn se tak stal místem, kam lidé postují stejné shity jako kdysi na Facebooku. Jen si myslí, že jsou o něco lepší, když napíšou, že si tím vyčistili hlavu nebo na něco přišli, co se jim bude hodit do pracovního života.
Nejznámějším celosvětovým příkladem linkedInového cringe je nějaký Američan Bryan Shankman, který sdílel na pracovní síti tento příspěvek:
I proposed to my girlfriend this weekend.
Here’s what it thaught me about B2B sales:
Určitě mu gratulujeme k zasnoubení, ale spojit tuto životní událost s něčím tak ne-sexy jako je B2B sales. OMG. Bullshit level Nimbus 2000.
Zaslouženě se Bryan stal předmětem posměšků z celého světa. A dobře mu tak.

Nejsem jediný, kdo má z čtení LinkedIn pocit, že jeho pracovní život je jaksi bezvýznamný. Ale opak je pravdou. Jen se možná neumím tolik pochválit. Tohle vychvalování mi nejvíce připomíná příspěvek někoho z Airbank, který se vychvaloval tím, jak změnili barvu fontu u pozitivních peněžních toků na stejnou, jako má Airbank v logu.
Ještě chápu to zmínit jako inspiraci, ale určitě ne tím způsobem, jako by měli postavit jadernou elektrárnu. A dalších 40 lidí mu hrozně tleskalo v komentářích, jak inspirující tenhle inovační spirit vlastně je.
Cringe příklady na LinkedIn. Who cares?
Hned první příspěvek dokumentuje trapnost týhle sítě. 76 likes a 26 pozitivních komentářů. Pathetic tohle postnout a ještě větší pain je k tomu psát wannabe hihihi komentáře. Grow up.

Who cares o tvůj crossfit… nikdo
